Onze KBO zet zich in voor het gezond ouder worden van haar leden. Dit doet zij samen met de zusterverenigingen binnen KBO/ Kring Bernheze en specifiek met KBO-Dinther en KBO-Loosbroek.

Het bewegen van ouderen is een van de speerpunten waar veel aandacht naar uit gaat. Dat is terug te vinden in de activiteiten, onder andere: “Stoel yoga” op de maandagochtend,  “Trim je Fit” op de woensdagochtend en wandelen en “Gym” in twee groepen op de donderdagochtend. Verder wordt er maandelijks op de eerste woensdag van de maand gefietst.

Voor ontmoeting en ontspanning is er een weekprogramma dat via de maandelijkse “Nieuwsbrief” aan de leden wordt bekend gemaakt.

Verder kan er gebruik worden gemaakt van het Duo- fietsen. Hiervoor hebben we, samen met KBO- Dinther, 6 duo- fietsen beschikbaar. Via coördinator Jan van Gerwen, 06- 17002157 kan iedereen zich melden om er gebruik van te maken.

Daarnaast is, sinds het voorjaar van 2022, samen met KBO-Dinther en KBO-Loosbroek, onze “Klussendienst H.D.L. ” werkzaam. Deze wordt bemand door een 20-tal vrijwilligers die op afspraak kleine klusjes van velerlei aard opknappen bij iedereen die dit zelf niet meer kan. Een klus aanmelden doe je via: 06- 16288065.